BUSINESS COMPANY
PONIŻEJ PRZEDSTAWIAMY PAŃSTWU NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA WRAZ Z ODPOWIEDZIAMI
 
1. Jak mogę zlecić transport?
Procedury współpracy są bardzo proste. Wystarczy wypełnić zlecenie spedycyjne zamieszczone w zakładce DOKUMENTY i odesłać do  
nas faxem lub e-mailem.

2. Czy za transport muszę zapłacić w dwie strony?
Zlecając nam usługę transportu płacicie Państwo tylko w jedną stronę. Dzięki dużej flocie, którą zarządza RS Logistics możemy  
zaoferować transport praktycznie bez podjazdu, a co za tym idzie płacicie Państwo tylko za trasę przewozu ładunku.

3. Czy przewożony towar jest ubezpieczony?
Oczywiście każdy pojazd który przewozi Państwa towar posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej przewoźnika (OCP). Na  
życzenie klienta możemy dodatkowo wykupić ubezpieczenie CARGO.

4. Jak mogę uzyskać ofertę?
Ofertę mogą Państwo uzyskać na kilka sposobów:
a) wypełniając formularz w zakładce ZAPYTANIE
b) wysyłając e-maila na adres: biuro@rslogistics.pl
c) dzwoniąc pod nr tel +48-32 241-76-39

5. Jakie dane muszę umieścić w zapytaniu, żeby otrzymać ofertę?
Najwygodniej będzie skorzystać z formularza ZAPYTANIE, który poprowadzi krok po kroku, jakie dane są potrzebne. Jeżeli wolą Państwo  
wysłać własne zapytanie, to prosimy o umieszczenie poniższych danych:
a) miejsce załadunku i  rozładunku
b) parametry ładunku (ilość, wymiary, waga)
c) data załadunku i rozładunku
d) dodatkowe wymagania, np. załadunek tylko z boku, wymagane auto z windą i paleciakiem, załadunek dźwigiem

6. Czy za transport muszę zapłacić dla kierowcy gotówką?
Jesteśmy legalnie pracującą i płacącą podatki firmą. Na każdą usługę wystawiana jest faktura VAT, którą można opłacić przelewem, nie  
ma zatem potrzeby płacić gotówką dla kierowcy.

7. Czy zajmują się Państwo transportem międzynarodowym?
Obszarem działania naszej firmy jest zarówno transport krajowy jak i międzynarodowy na terenie całej Europy. Świadczymy również  
usługi magazynowe. Więcej informacji w zakładce OFERTA.

8. Co mam zrobić w przypadku szkody?
Jak już wspomnieliśmy wcześniej każda przesyłka jest ubezpieczona. W przypadku szkody, które zdarzają się bardzo rzadko prosimy  
wykonać następujące czynności:
a) poinformować spedytora prowadzącego
b) wypełnić protokół szkody, który można pobrać w zakładce DOKUMENTY, możliwie szczegółowo opisać ilość uszkodzonego towaru
c) sporządzić dokumentację fotograficzną
d) wpisać w list przewozowy informację, że przesyłka została uszkodzona i że sporządzono protokół szkody

Wyżej wymienione czynności należy wykonać niezwłocznie, brak tych czynności może skutkować niemożliwością udowodnienia  
ubezpieczalni, że szkoda powstała w transporcie. W przypadku szkód ukrytych, które powstały podczas przewozu limit czasu na  
zgłoszenie roszczenia to 7dni. Nasi pracownicy służą pomocą przy wszystkich formalnościach.

9. Chcę przewieźć dwie palety, czy muszę wynająć cały samochód?
Nie ma potrzeby płacić za cały samochód przewożąc niewielką ilość towaru. Nasi pracownicy zawsze starają się optymalizować  
wykorzystanie samochodu, na którym konsolidowane są przesyłki. Dzięki temu płacą Państwo tylko za część samochodu. Wychodzimy  
z założenia, że usługa musi być relatywnie tania, żeby zarówno cena jak i fachowe doradztwo było dla nas rekomendacją do ponownego  
skorzystania z naszych usług.

10. Jakim taborem Państwo dysponują?
Dzięki dużej ilości sprawdzonych podwykonawców dysponujemy szeroką gamą samochodów. Od busów mogących przewieźć kilka  
palet do 1,5t, poprzez ciężarówki na kilkanaście palet, TIRy mogące przewieźć 33 palety do 25 ton, do pojazdów specjalistycznych, które  
mogą przewozić towary dłużycowe o znacznej wadze. Nasi pracownicy dobiorą odpowiedni typ samochodu do Państwa przesyłki.

11. Czy mogę uzyskać informację w trakcie przewozu gdzie jest moja przesyłka?
Na każdym etapie przewozu nasi pracownicy są w stanie poinformować Państwa o lokalizacji przesyłki. Na Państwa życzenie  
udostępniamy również numer telefonu do kierowcy.

12. Czy mogę zlecić organizację odprawy celnej?
Jak najbardziej możemy zorganizować zarówno odprawę celną, jak i przekazy celne.

13. Co oznacza skrót ADR?
Skrótem ADR określane są towary niebezpieczne, które są zagrożeniem dla zdrowia lub środowiska. Umowa ADR reguluje zasady i  
warunki przewozu tego typu ładunków w celu zapewnienia ich maksymalnego bezpieczeństwa.

14. Co to jest samochód typu chłodnia?
Samochód typu chłodnia służy do przewozu przesyłek, które wymagają transportu z regulowaną temperaturą. Latem mogą to być  
wszelkiego rodzaju mrożonki, które należy przewozić w temperaturach ujemnych, a zimą np. owoce, których temperatura nie może  
spaść poniżej zera bo będą niezdatne do spożycia.

15. Ile palet można załadować na TIRa?
Na samochód potocznie zwany TIRem (czyli ciągnik siodłowy z naczepą) można załadować 33 palety EURO, czyli takie, które mają  
podstawę 80x120cm.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
RS Logistics S.Rożeński, M.Sitarz Sp.J.
ul. Azotowa 15A
41-503 Chorzów
biuro@rslogistics.pl
NIP: 9542625988
REGON: 240858777
KRS: 0000300057
tel. +48-32 241-76-37